Wednesday 5 March 2014

Director Jounal (Week 3)

Director Journal 
week 3

Hye, hye, moshi3, konbanwa, Assalamualaikum.
Sedar tak sedar da masuk minggu yang ketiga, dan yang menariknya minggu ini ada ramai pertambahan bilangan pelajar, yang pasti semuanya dari fsayalti undang-undang. jeng2. semua tindak tanduk harus di jaga! kan ada lak kes kena saman.. haha.. saja je mengarut. ok kali ini untuk cake pops production telah bertambah jumlah bilangan crew kepada 16 orang daripada sebelum ini hanya 14 org shaja.

Seperti biasa kami dikuliahkan terlebih dahulu dan kali ini lecture kami menyentuh aspek model kitaran produksi. antara elemen yang ada dalam model ini adalah konsep, pembangunan, kewangan, pre-produksi, produksi, pasca produksi, marketing, dan distribution. banyakkan konsep yang ada dalam model kitaran produksi ni? secara jujurnya saya dapat perhatikan muka yang blur daripada student law ni dengan istilah-istilah yang ada dalam bidang produksi media ni. Ala biasa la tu jangan la cuak sangat, maka dengan itu saya seperti biasa memberikan penerangan berkenaan konsep tersebut kepada mereka. ok la untuk pemulaan mereka mampu memahami dengan mudah. tak kan xpaham? ceq da cakap melayu kot. hahaha. Dan yang menarik kami di tayangkan dengan filem aksi  iaitu Kill Bill. kenapa menarik? untuk tahu kenapa menarik sila-sila la baca film review yang saya buat pada entri yang lalu. hehe..Soalan yang biasa saya akan tanya ada basic camera tak? tahu editing tak? haha. dan rata-rata dalam kalangan diorang mengatakan ada la skit?. dengan muka yang humble. haha saya suka cara camtu.

Memandangkan krew untuk produksi cake pops kali ini amat luar biasa dari segi jumlah penyertaannya, maka saya sedikit pening untuk membahagikan tugas-tugas kepada mereka. bukan apa kalau boleh nk bagi tugas yang bersesuai dengan diri mereka. Tak boleh main bagi je, kan last2 saya jgk kena buat semua.
Itu sahajalah yang dapat saya nukilankan untuk minggu ini, Sekian. Terima Kasih. Jumpa lagi wahai jari jemari blogku


No comments:

Post a Comment