Saturday 26 April 2014

Kill Bill Vol 2 ( Film Review)



Filem kill bill 2 ini merupakan prekuel selepas kill bill vol 1. Filem kedua ini menceritakan daripada awal tentang apa yang telah berlaku pada watak utama iaitu The Bride. Ini merupakan rentetan cerita daripada kisah terdahulu dimana ia memberi penerangan kepada penonton mengapa The Bride berusaha gigih untuk membalas dendam kepada sekumpulan gengster yang cuba membunuhnya. Kisah filem ini begitu tragis apabila Watak utama "the bride" cuba dibunuh pada hari perkahwinannya, ekoran daripada kejadian itu dia berjaya diselamatkan akan tetapi ia mengambil masa yang begitu lama apabila The Bride mengalami koma selama setahun. Selepas tersedar daripada koma, The Bride beranggapan anaknya telah terbunuh semasa cubaan sekumpulan gengster kepadanya. Itu menjadikan alasan mengapa dia berusaha untuk mencari satu persatu orang yang cuba membunuhnya itu. Akhirnya watak Bill muncul dalam filem ini, di mana ia merupakan suami kepadanya dan juga merupakan orang yang menjadi dalang kepada pembunuhannya.

The Bride woke up after a long coma. The baby that she carried before the coma was gone. The only thing on her mind was to get revenge on the assassination team that betrayed her - a team she was once part of. With two of the people on her Death List taken care of, she must pursue Budd, Elle Driver and of course Bill himself. But she is in for a surprise...
- Written by Qrrbirbel
The bride berusaha dengan gigih untuk membalas dendam dan akhirnya dia berjaya membunuh seorang demi seorang yang terlibat dalam cubaan membunuhnya itu. Anaknya, yang difikirkan telah mati akhirnya turut terselamat dan dijaga oleh Bill.


Rujukkan
http://www.amazon.com/Kill-Bill-Vol-2-DVD/dp/B00005JMUA
http://www.imdb.com/title/tt0378194/?ref_=ttfc_fc_tt

No comments:

Post a Comment